Duitsland 8 - Reisverslag uit Eging, Duitsland van Elly Noordover - WaarBenJij.nu Duitsland 8 - Reisverslag uit Eging, Duitsland van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

Duitsland 8

Door: EllyNoordover

Blijf op de hoogte en volg Elly

06 Mei 2013 | Duitsland, Eging

Als je door dit deel van Duitaland reist, lijkt het wel of de bewoners alle klinkers in in vocabulair hebben vergeten; kartoffelsalade wordt kürtfslad,
Beieren wordt Byrsch en zo maar door. Niet te verstaan, maar het klinkt o zo schattiig. Onderweg gaat klimmen en dalen hand in hand. Ik ben helemaal niet bang; alles is glooiend en nergens voel ik me onveilig. Overal zien we inmens grote huizen met balkonnetjes boven en beneden, véél land of tuin en ruimte. Wat een luxe, maar als je hier afhankelijk bent van openbaar vervoer....arme jij. Tussen 4 kleine plaatsjes in ligt hooguit één bushalte; mét schattig houten wachthuisje weliswaar. Als je hier fietst heb je óf supergespierde klapkuiten óf een snorfiets. Het is prachtig, maar voor geen goud zou ik hier willen wonen. Vér weg van alle drukte en gezelligheid; er is hier écht geen moer te doen. Een enkele weinmakerij en een heleboel stapels hout voor de openhaarden-verkoop. Elk dorpje heeft wel 1 of 2 "gaststübe"; gstüb, waar de glazen niet kleiner zijn dan een soort van váás van minimaal een halve liter en waar je ook nog eens voor een prikkie heerlijk kan eten. Op onze camping eveneens; geweldig! Ik hou d'r van! En het weer wordt steeds beter. 's Nachts liggen we verwonderd onder het dak van de Campy te luisteren naar de constante regenstroom; oh wat liggen we lekker droog!!! En 's morgens zijn we verbaasd over "das blauwe wolkendeck"! Van mij mag het nog een poosje zo duren. Schüss, bis morgen!

  • 06 Mei 2013 - 20:03

    Monica:

    weer een leuk verslag,ik krijg er echt beelden bij!geniet nog lekker,hier is het weer ook fantastisch!

  • 06 Mei 2013 - 21:25

    Ellen:

    Klinkt geweldig El. Hier is het ook mooi weer. Ik geniet van je verhalen, maar mrgen ga ik je missen. He geniet nog en paar dagen en zing morgen maar een liedje, oefen je nog een beetje mee:):):)

  • 07 Mei 2013 - 09:46

    Vader De Winter:

    Hallo Elly en Ton,

    Ik ben weer helemaal bij de les na al die gevulde dagen en dan verlang je naar de omgeving waar jij over schrijft uit ervaring.
    Rust heeft de mens nodig en je merkt dat wel als je straks weer in je gewone doen bent.
    Weet wel, dat ik geniet mee als ik je verhaal lees en maak plannen voor wat dagen eruit.
    Gisterenavond nog een lezing gehouden en vandaag niks.
    Beste grote kinderen, geniet, blijf voorzichtig en kom met een brede glimlach terug.
    Groet van Opa en Ineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Eging

Java

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2013

Duitsoland 9

06 Mei 2013

Duitsland 8

05 Mei 2013

Duitsland 7

04 Mei 2013

Duitsland 6

03 Mei 2013

Duitsland 5
Elly

Studiereis Canterbury

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 20650

Voorgaande reizen:

29 April 2012 - 09 Mei 2012

New York

12 Februari 2012 - 17 Februari 2012

Studiereis

22 Juli 2012 - 30 November -0001

Java

Landen bezocht: