Duitsoland 9 - Reisverslag uit Eging, Duitsland van Elly Noordover - WaarBenJij.nu Duitsoland 9 - Reisverslag uit Eging, Duitsland van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

Duitsoland 9

Door: EllyNoordover

Blijf op de hoogte en volg Elly

08 Mei 2013 | Duitsland, Eging

Oh wat is de Campy toch handig! Vanmorgen in no-time de boel weer ingepakt. Wel moesten we even wachten tot de zon doorbrak, want vannacht waren de sluizen weer open! Bákken kwamen er naar beneden! Geen wonder dat het hier zo groen en lieflijk is. Het regent hier gewoon élke nacht. Maar alles was snel droog, opgerold en ingeladen. Daarna gingen we zelf in de zon, met een boek en een puzzeltje. Vanavond lekker uit eten in de camping-gaststube. Er is inmiddels veel volk op de camping; grote campers en nog grotere caravans! Onze Campy past er soms wel 2 x in! Alles lijkt in Duitsland groot. Een croissantje heeft hier het formaat van een vliegende schotel, in een bierglas passen makkelijk drie bossen tulpen, één koffie zit in een soort soepterrine en in een wijnglas kan een goudvissengezin makkelijk rondzwemmen. Onze ober (Havik) is lief en loopt het vuur uit zijn sloffen voor ons. In het begin was nog niet alles op de menukaart voor handen; het seizoen begon net. Havik vond het héél vervelend om soms “nein” te moeten verkopen, maar wij switchten makkelijk naar een ander gerecht. Omdat hij wel door had dat wij niet van de zoete dessertjes zijn vroeg hij of de kok iets voor ons kon betekenen. Nou, wij wilden wel een kaasplankje toe. Zijn ogen rolden vol ongeloof; “käse?”…………..Hij ging de kok erbij halen. Carl (de kok) zei dat ie al al dertien jaar in deze keuken stond, maar káás toe, daar had echt nog nóóit iemand om gevraagd! En hij had alleen maar Gouda-käse….Helemaal niet erg zeiden wij, óók lekker. Toen het “käse-plenchen” kwam hebben Ton en ik elkaar een paar minuten niet aangekeken; té hilarisch! We hebben Carl erg bedankt en een extra tip gegeven bij de afrekening. Het kaas-plankje kregen we trouwens voor niks………………

• 08 Mei 2013 - 20:26

Monica:

leuk verhaal weer!geniet er nog even lekker van!hier net onweer!

• 08 Mei 2013 - 21:01

Ellen:

Kaasplankje. Dat willen Kees en marijn ook alijd toe. Als je echt een bijzondere kaasplank wilt moet je bij Allure gaan eten, restaurant op zuid. (Rik werkt er af en toe in de keukeen). Fijn hoor dat jullie het zo goed hebben. Morgen gaan we naar Caro's verjaardag. Veel plezier nog!!! O ja, dinsadag vroeg repeteren met de band!!!!

• 08 Mei 2013 - 21:03

Vader De Winter:

Jammer dat je niet in de handel zit om het gebrek aan kaas even in te vullen.
    Ik geniet mee als ik jullie wederwaardigheden verneem.
    Ook wij hebben het voornemen om die richting te bezoeken, temeer omdat wij daar goede kennissen hebben.
    Mogen gaan wij naar Ameersfoort, de herdenking van de 851 Russen die daar in 1942 zijn vermoord.
    Het weer in Nederland is goed, er dreigde wat regen maar we moesten zelf gieteren als voedsel voor de nieuwe plantjes.
    Blijf genieten, blijf rusten en voorzichtig.
    Groet van Opa en Ineke.

• 08 Mei 2013 - 22:08

Joke Akveld :

Wat een leuke verhalen schrijf je toch Elly!
    Wim en ik kwamen niet meer bij over je kaasplankje! Geweldig!
    Ik zie je voor me en ik kan me voorstellen dat Ton en jij elkaar niet durfde aan te kijken!
    Super!!
    Liefs joke