Duitsland 1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Elly Noordover - WaarBenJij.nu Duitsland 1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

Duitsland 1

Blijf op de hoogte en volg Elly

29 April 2013 | Indonesië, Batavia

Net over de grens zei ik tegen Ton, “Wat een slechte weg, dat valt me echt tegen van de Duitse gründlichkeit”! Meteen werd ik gestraft; de linker caravanspiegel donderde met geweld van onze voorspiegel af. Meteen weg. Ergens op de Duitse autobahn. En néé, je kan niet gaan zoeken. Gelukkig hebben we een brede auto en een klein caravannetje, dus Ton mist er niks aan met rijden. Maar het mág niet, zonder die rare opzet spiegels rijden. Dus we zijn alert! We waren toch al op onze hoede, want we worden ongelooflijk hard ingehaald. Wij, die zelf zo graag lekker racen, rijden met Campy maar 100 km per uur, als een slakje. Een lachertje voor de gemiddelde Duitse automobilist. Maar wij blijven stoer kijken en onverstoord meezingen met de Duitse “schlagers-music” die direct na de grens al onze auto binnenstroomt. Jawohl, Heino! (leeft die nog!?) Met ”vogel der nacht”, een regel die in het hele lied zeker 50 keer wordt gezongen! Hoe zuidelijker we komen hoe meer heuvels; afdalinkjes en klimpartijtjes van 5 % en 6 %. Af en toe een prachtige Romeinse viaduct en veel grote boeren hoeves. We genieten. En elke kilometer wordt het een béétje warmer; van 8 graden bij vertrek tot wel 14 in Hessen! Wunderbar! Het blijkt vandaag de dag van de dans te zijn. We horen superveel dansliedjes; rock en roll, walsjes, quickstepjes, van alles. Ik ken mensen die daar reuzeblij van worden (hè Annelies en Ton?) Uiteindelijk zijn we beland in “Frickenhausen”. In Engeland zou dat misschien een gekkenhuis zijn, maar in Duitsland zeker niet! Het is schattig en onschuldig. Met lichtgekleurde huisjes en gelegen aan het kabbelende water van de Main. Vanuit onze stoeltjes bij de Campy hoor ik het water ruisen. Lieflijk. Wij gaan geen stap meer verder dan de “Gaststube” die een heerlijke Duitse maaltijd biedt; spargel-suppe, schnitsel oder rumpsteak, kaffee mit snapps. Prosit! Bis morgen!

• 29 April 2013 - 17:44

Tanja:

Oh wat klinkt dat HEERLIJK zeg!

Zo'n eigen huisje onder bereik en maar rijden tot je ergens bent waar je het leuk vindt! Genieten!

xx
    Tanja

• 29 April 2013 - 17:53

Ellen:

En al een nieuwe spiegel kunnen kopen? Want met beuringen zijn ze niet zuinig daar. Vraag maar aan onze zoon.
    En heerlijk dat het warmer is dan hier hoewel we gisteren niet te klagen hadden hier.
    Blijf genieten. xxx Ellen.

• 29 April 2013 - 18:00

Monica:

jammer vd spiegel,maar voor de rest niets te klagen,jullie!geniet er maar lekker van!

• 29 April 2013 - 18:01

Annelies:

Vergeet niet even langs het salade buffet te lopen......dat kunnen ze zo goed en veelzijdig die duitsers....eet smakelijk en pas op voor de rechterspiegel morgen......

xx Annelies

• 30 April 2013 - 00:29

Anneke:

Wat heerlijk weer dat je ons weer verblijdt met je verslagen van je trip.....heerlijk zo saampje met je home achter je auto. Lekker genieten.

xx An en Ton.