Duitsland 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Elly Noordover - WaarBenJij.nu Duitsland 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

Duitsland 2

Blijf op de hoogte en volg Elly

29 April 2013 | Indonesië, Batavia

De eerste nacht in de Campy is voorbij. We hebben heerlijk gelegen in het kleine ding. Ton en ik lagen allebei anders dan “normaal”, dus dat was wel wennen, maar dat gaan we zeker overleven! En oh wat is het knus! We kunnen overal zó bij en we stookten de ruimte in 10 minuutjes heerlijk warm! Want buiten daalde het kwik tot 3!!! graden. ’s Morgens vroeg hebben we in de Campy een ontbijtje gedaan van warme broodjes (de dag daarvoor besteld) en tegelijkertijd gezocht naar een mooie plek om naar toe te rijden. Naar Beieren! werd besloten! Met links de ANWB kampeergids en rechts het online weerbericht van de omgeving navigeerde ik en reed Ton. De eerste keer dat we over de Donau gingen waren we allebei zó enthousiast! Wat mooi en wat leuk! Na de vijfde keer beseften we dat de Donau als een slap elastiekje door het landschap slingert en er gewoon heel veel bruggen over gaan! Hoe verder we komen hoe minder NL-spatborden. We voelen ons al een beetje Duits! De Campy hangt als een rustgevend gevaarte op wielen achter onze auto en we durfden steeds harder te rijden. De snelheden in dit land liggen ons wel. Al gauw kwamen we in het Beierse Bos; das Bayerischer Wald. Daar ligt de plek waar we heen willen; Eging am See. En het is geweldig! “Am see” is wel een beetje overdreven; géén see te zien, maar verder is het lieflijk, glooiend, schattig, rustig en hebben ze een Lidl buiten het dorp. De camping heet; (lach niet) de Bavaria Sportcamping. Volgens Ton is de naam Bavaria een pseudoniem van Bayern, maar ik waag te betwijfelen of hij de camping dáárom heeft uitgekozen! En morgen mogen we in de kantine naar de kroning kijken! Vielen vielen dank!

• 29 April 2013 - 18:19

Monica:

klinkt weer geweldig,en gelukkig dat jullie in de kantine mogen kijken!en met de Lidl in de buurt,zal het jullie aan niets ontbreken!lekker genieten,verder!

• 29 April 2013 - 22:01

Ellen:

Wel een meertje in de buurt? Fijn dat alles zo bij de hand is. Veel plezier in de kantine morgen. gr ellen.