New York dag 8 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Elly Noordover - WaarBenJij.nu New York dag 8 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

Door: ellynoordover

Blijf op de hoogte en volg Elly

08 Mei 2012 | Verenigde Staten, New York

New York dag 8
Dingen die leuk zijn gaan altijd veel sneller. En New York is leuk, zo leuk. Ons hotel leuk; lekker dicht bij de metro en heel veel nationaliteiten, prima kamer, lekker ontbijt met steeds een verrassing in het assortiment, fijne bedden, een flappentap en een lift. Elke dag is ons hotel een prima uitgangspunt voor een nieuwe dag New York. Eerst ontbijten we met z’n vieren en maken we een “plan” voor de dag. We ontbijten zo schaamteloos dat we eigenlijk daarna nog maar één keer hoeven te eten overdag. En dat is zat, want we willen heel veel zien en heel veel doen. En als we moe zijn willen we voornamelijk iets drinken. Menig Ierse pub kent ons nu en wij hun. Dag 8 was bestemd voor de last-minute aankopen en de AppleStore. Dus gingen we met de metro naar 42 street waar Modell’s zit omdat we AllStars wilden kopen. Ja ja. Vorige keer had Ton zijn garderobe al aardig aangevuld met mooie sportartikelen, nu zag hij weer vanalles…(he? Lag dat er vorige keer dan niet?) En ik slaagde, met veel moeite, voor AllStars voor één van de meiden. Hoge zwarte met witte veters. Voor mezelf heb ik lage- gekocht. Na lekker lang kijken en shoppen namen we de metro naar Central Park naar de Apple Store. Wat een zaak! Via een glazen lift en glazen trappen kom je beneden waar wel 150 medewerkers klaar staan om je te helpen en te informeren. Wij kregen een wat oudere man die heel geduldig was met ons (wij weten nog niet de helft van alle mogelijkheden en hoe we het moeten doen; kortom, wij zijn echte dombo’s) We wilden ons laten inlichten over de iPad. De man heeft het heel goed gedaan; na anderhalf uur stapten we naar buiten met de allernieuwste iPad met alle toebehoren. Alles werd voor ons geïnstalleerd; 3 minuten werk? Helemaal overweldigd en gelukkig stonden we later buiten, héél veel geld armer en een iPad 3 rijker. Altijd nog goedkoper dan in Nederland. Missie geslaagd. Ik wilde dit heel graag maar Ton had vóór vandaag nog wel bedenkingen. Hans en Alice, bedankt voor jullie support! Wat zij hebben hun eigen iPad de hele week aangeprezen. Wat mij betreft is New York al helemaal geslaagd. Echt alles wat ik wilde doen hebben we nu gedaan; behalve naar een Broadway-theater! Dus wij weer terug naar Times-Square. Dat is geen straf; Times Square is altijd feest. Druk, levendig en kleurrijk, vol constante herrie van auto’s, reclame, politiesirenes, muziek , geroep en gepraat. Je kunt daar bij TKTS, kaartjes kopen voor alle broadwayuitvoeringen tegen gereduceerde prijzen. Ton en Hans hebben er een uur voor in de rij gestaan, met succes. Tickets voor ROCK THE AGES. Een rock-musical p Broadway. Die gaan we vanavond zien. En morgen alweer naar huis. Maar eerst nog naar het Guggenheimmuseum. Ik vertel erover als we thuis zijn. Nu ga ik met optutten voor de musical. New York, here we come!

• 08 Mei 2012 - 13:12

Monica:

jullie hebben vast genoten vd musical!geniet van je iPad,en een veilige terugreis toegewenst!

• 08 Mei 2012 - 15:38

Wilma:

Aaahhhh...een Ipad is een hele goede aankoop! Daar krijg je geen spijt van!!

• 08 Mei 2012 - 16:18

Ellen Looijs:

zo een echte ipad!!! was de musical leuk???? zie je gauw hoop ik. Jetlagse.

• 08 Mei 2012 - 17:02

Ellen Ooms:

Hoi Elly!!

Wat zal ik je missen vanavond!!
    Maar jij kan ook zingen bij Rock THE ages!!
    Veel plezier en tot volgende week??
    Knuffel Ellen

• 08 Mei 2012 - 18:20

Elly H:

Heerlijk joh! Je vertelt het met zoveel enthousiasme dat ik het helemaal voel!!! Veel plezier nog!