Duitsland 3 - Reisverslag uit Duitsenbroek, België van Elly Noordover - WaarBenJij.nu Duitsland 3 - Reisverslag uit Duitsenbroek, België van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

Duitsland 3

Door: EllyNoordover

Blijf op de hoogte en volg Elly

30 April 2013 | België, Duitsenbroek

Een heuglijke dag vandaag. Voor ons Nederlanders dan. Want hier bekijkt men onze oranje hoeden, boa en brilletjes alsof we de nationale rust verstoren. Een doorn in het Duitse landschap, die oranje vlaggetjes. Maar voor ons is het feest! Speciaal voor die gekke Hollanders werd de tv in de kantine geïnstalleerd; dan kunnen we lekker “kucken”. Eerst leek het alsof wij de enigen waren die interesse hadden, maar al gauw kwamen er meer Nederlanders en jawohl; ook Duitsers om te zien hoe Bea afstand deed van haar kroon. Bij “lieve moeder” moest niet alleen ík een traantje laten! En onze oranje tompoezen verdwenen als sneeuw voor de zon. Wat een dag. Strakjes aan de cocktail van prosecco met een beetje vers sinasappelsap en natuurlijk; oranjebitter; leve de koning!

• 30 April 2013 - 15:31

Ellen:

Ja was ontroerend. Nu een glaasje! Have fun in jullie Campy.

• 30 April 2013 - 16:34

Annelies:

Ik vind t echt een feestdag.....en de mooiste momenten zijn die gewone momentjes......op het balkon: Even wuiven maar? GEWELDIG!

En een geeuwende Amalia in de kerk.....schitterend.

Leuk dat er meer nederlanders jullie holland gevoel konden delen.....proost met de oranje bitter, onze 43 is ook oranje zat, mmmmmmmmm!

Have fun! xx

• 30 April 2013 - 16:50

Hans En Alice:

Gruss Gotti.
    Schon om te lezen hoe het jullie gefallt.
    Bavarois, Bayern, Beieren is allemaal hetzelfde.
    Wij zijn in Holten neergestreken en kunnen hier alles op een groot scherm volgen.
    Vannacht was het rond het vriespunt in de vouwwagen.
    Enjoy en wiedersehn.

Hans en Alice

• 30 April 2013 - 21:52

Monica:

fijn dat jullie het ook allemaal hebben kunnen volgen!ja,ik vond het ook ontroerend!proost hoef ik niet meer te zeggen,want die cocktail hebben jullie allang achter de kiezen!geniet verder!

• 01 Mei 2013 - 14:38

Joke Akveld:

Geweldig Elly!! Dat jullie met al dat oranje spul naar binnen bent gegaan! Super!
    Ik vond het ook allemaal emotioneel hoor!
    Prachtige jurken van Maxima he?
    Geniet lekker verder!

• 01 Mei 2013 - 16:00

Anneke:

Prachtig he die twee wat een plaatje gut dat jullie dat de grens over konden brengen, had stiekum om een hoekje willen kijken....tja een traanje hebben wij hier ook weg gepinkt....de fisher men friend was erg sterk dit keer :)