studiereis 3 - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Elly Noordover - WaarBenJij.nu studiereis 3 - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

studiereis 3

Door: ellynoordover

Blijf op de hoogte en volg Elly

15 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Studiereis 3
Dinsdag 14 februari
Vanmorgen wist ik het meteen; het is Valentijnsdag en mijn vader wordt vandaag geopereerd. Dus zat ik al snel berichtjes te sturen. Thuis wil ik altijd om half 8 op school zijn, maar hier begint de les pas om 9 uur. Relaxed. Ik heb het idee dat ik alle tijd van de wereld heb. Ik hoef ’s morgens ook nergens voor te zorgen. Het ontbijt staat klaar en wordt ook weer opgeruimd. De kinderen hobbelen heen en weer en ik voel me lekker huiselijk zo tussen dit gezin. Deze ochtend vind ik zonder problemen mijn weg in Canterbury. Het is droog en iedereen wandelt richting bussen of centrum op weg naar zijn werk. Canterbury ontwaakt. Ik moet naar de grote poort bij het centrum waar de high Street begint. Vol kleine winkeltjes, restaurantjes en pubs. Ik moet nodig es gaan shoppen! Ben nog nergens binnen geweest. Bij Pelgrims ben ik de eerste student en kan ik direct aan de koffie. De dag begint langzaam. Net als gisteren doen we allerlei spelletjes. Alinda en Monique hebben een startspel bedacht met “hoepels”. Sandra, onze teacher, legt alles weer haarfijn uit en braaf als we zijn doen we allemaal supergoed mee. We leren een heleboel nieuwe woorden; doen Simon sais, happy family, snap, beatles, kimspelletjes, memorie en Constantinople. Ik betrep mezelf erop dat ik in het engels ga denken; o jee. Gelukkig kunnen we tussen de middag weer even Nederlanders zijn en ergens lunchen. We zitten met z’n viertjes. Gelukkig heeft mijn Valentijn me al kunnen bereiken. Wie zei ook alweer dat ie niet romantisch was? Even schrik ik me dood van een berichtje van Ignace; maar het zijn de groeten en een fijne Valentijn gewenst. Nog een romanticus onder de zon. Het zonnetje schijnt en bijna is het jammer om weer aan de slag te moeten. Maar ja, je moet wel studeren op een studiereis….. De hele middag poetsen we onze vocabulary op en leren we versjes en liedjes en spelletjes met kinderboeken. Eigenlijk zou ik het liefste meteen naar een boekenwinkel hollen om leuke engelse boekjes te gaan kopen. Waarom hebben we geen budget meegekregen voor schoolboekjes? Morgen ga ik het er gewoon op wagen en met Ineke naar de boekhandel!! Zo glijdt de dag in een razend tempo voorbij. Na drama-spel, mime en jidderish ben ik het ongelofelijk zat allemaal. Ik kan geen koffie meer zien en wil niet mee nadenken. Nou dat kwam goed uit, want er stond een kerk”dienst” op het programma. In de church of england, the big catheral, wordt om half 6 gezongen door een koor. Wij erheen. Nou zeg, wat ik daar hoorde. Daar is ons koor niks bij! En wij zijn al echt geweldig. Zo mooi, zo zuiver en vol overgave. Prachtig. Je zou bijna overwegen om ook in een kerkkoor te gaan. (ik niet hoor!) En dan in die mooie kerk. Je zit tegenover elkaar. Ik kon zo naar Marissa zwaaien. En véél priesters! Waar halen ze ze vandaan? Ik heb echt zitten genieten en een beetje gebeden voor mijn vaders operatie en voor iedereen die me lief is. Zo’n sfeer en zulk gezang doet van alles met je. Het is maar goed dat we na afloop naar de pub gingen; doe maar weer gewoon. Ineke en ik hebben de dag afgesloten met een dineetje samen met Alinda en Monique. Bij gebrek aan Valentijnslovers hebben we bij elkaar ons hart uitgestort en met complimentjes en liefde gestrooid. Je moet toch wat. En nu zit ik alweer helemaal fris gewassen en opgepoetst achter de PC. Ik ga voorlopig nog niet slapen; mijn hoofd zit te vol. Morgen laat ik wel weer wat horen. Dag lieve Valentijntjes, welterusten.

  • 15 Februari 2012 - 08:32

    Ellen L:

    je maakt wat mee op zo'n reis, wij hebben gisteren heerlijk gezongen. En daarna natuurlijk bergen. Veel leer plezier nog daar.

  • 15 Februari 2012 - 09:02

    Bea:

    Je mag beslist niet naar een kerkkoor hoor, je bent bij S1Voice onmisbaar. Denk maar dat Go Down Moses (dat overigens zo super is geworden) ons kerknummer is, hoop ik dat je het gevoel dat je bij dit koor had je even terug brengt.

  • 15 Februari 2012 - 11:30

    Marianne:

    heerlijk om te lezen wat je allemaal mee maakt 32

  • 16 Februari 2012 - 12:21

    Lies Van Lochem:

    Hoi Elly,
    Ik kreeg jouw verslagen door van Gerda.
    Wat leuk om te lezen!
    Ik wist helemaal niet dat jullie naar Engeland zouden gaan, ik had best meegewild....., maar met die operatie net achter de rug kon dat natuurlijk niet.
    Ik hoop dat jullie nog een paar leuke dagen hebben en volgens mij komen jullie boordevol inspiratie terug!

    Veel plezier nog en de groetjes ook aan Ineke.

    lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Studiereis

Studiereis engels in Canterbury

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2012

New York dag 9 laatste dag

08 Mei 2012

New York dag 8

07 Mei 2012

New York dag 7

07 Mei 2012

New York dag 6

05 Mei 2012

New York dag 5
Elly

Studiereis Canterbury

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 20735

Voorgaande reizen:

29 April 2012 - 09 Mei 2012

New York

12 Februari 2012 - 17 Februari 2012

Studiereis

22 Juli 2012 - 30 November -0001

Java

Landen bezocht: