Studiereis 4 - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Elly Noordover - WaarBenJij.nu Studiereis 4 - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

Studiereis 4

Door: ellynoordover

Blijf op de hoogte en volg Elly

15 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Als ik na deze week thuiskom herkennen jullie mij misschien niet meer, Elke dag loop ik minimaal een uur rondom en in Canterbury, vanaf en naar mijn "huis", vanaf en naar Pelgrims studiecentre en vanaf en naar allerlei leuke bezienswaardigheden in dit grappige middeleeuwse stadje. Mijn conditie gaat met sprongen vooruit, als het niet zo was dat ik dat voortdurend in de regen moet doen. Man, wat een regen komt hier uit de lucht. Van die onschuldige mottige buitjes, maar volgens mij zijn ze natter als bij ons. Mijn jas is weer doorweekt. Vanmorgen had ik onderweg wel 2 cadeautjes! Eerst kwam ik per ongeluk een heel leuk straatje tegen dat zo leek weggelopen uit Coronation Street; net zo schattig en kneuterig als ik me herinner van de t.v.serie. Ja ja , je begrijpt het goed; ik loop al andere routes zonder te verdwalen! En daarna zag ik een eekhoorn. Geen gewone. maar een enorme! En hij was grijs! Nog nooit eerder gezien! Hij mij wel. Want ik was te laat om heM vast te leggen op de camera. Vandaag in class lag de nadruk op vocubalairy en multiple intelligence. Dat klinkt in het engels veel interessanter dan in het nederlands, maar dat is het niet. Beetje saai en droog. Maar al gauw werden we weer ingezet om spelletjes en liedjes te doen die bruikbaar zijn voor in de klas. Sandra heeft een flinke hoeveelheid boeken liggen die allemaal erg bruikbaar zijn voor de jongere kinderen; allemaal aanraders. Dus in de pauze ging ik helemaal los. Ik heb maar liefst 8 boeken gekocht in een schattig boekwinkeltje. En het zouden er misschien nog wel meer zijn geweest als ik me niet had bedacht dat ze allemaal in de koffer mee terug moeten. En in die bookstore heb ik nog iets heel handigs geleerd. Als er hier in dit land iets met je gebeurt en je weet niet goed hoe je moet reageren, dan zet je je aller-onnozelste gezicht op en dan zeg je "THANK YOU." Maakt niet uit waar het over ging. Zó redt je je eruit! Echt. Ik heb het zelf gezien. Misschien wel de wijste les van deze week. Maar goed. 's Middags hebben Marissa en ik samen een kinderboek geschreven in het engels. Tot mijn vreugde gaat rijmen hier hetzelfde als thuis; leuk leuk leuk. Marissa knutselde er nog even 2 handpoppetjes bij en ik tekende de dieren erbij. Vrijdag moeten we het voordragen aan de classroom. Als het een succes is, zoeken we een uitgever en schrijven we nog meer en koop ik een huis op barbedos en....We zien wel. Normaal gesproken zouden we om 4 uur klaar zijn, maar nu kwam er nog een engelse lerares een praatje houden over het schoolsysteem hier. Ze had tot 6 uur nodig. Sommigen van mijn medestudenten hadden het helemaal gehad. Al dat luisteren en zelf kletsen, schrijven en werken in het engels is een beetje vermoeiend. De engelse dame was aardig, maar vertelde weinig nieuws en een beetje monotoon. Ik vond het knap dat Ineke en Ariane nog zoveel geinteresseerde vragen wisten te verzinnen. Aan het einde van deze lange dag leek iedereen echt uitgeblust. Ineke en ik hebben een restaurantje opgezocht, een italiaan en zijn gaan zitten. Na een wijntje en vers gebakken knoflookbrood knapte ik helemaal op. We zijn lekker lang blijven zitten, warm en gezellig. Ik wilde eigenlijk niet weg, want het regende natuurlijk weer. Inmiddels ben ik weer "thuis". Onderweg heb ik eindelijk de pub gezien de mijn gast-vader Eddie mij heeft aangeraden om in door te zakken; the Dolfin. Dol fijn; heet dat bij ons. Geen idee of ik er nog met de anderen zal komen. Morgen weer een dag. Ben nu al weer benieuwd wat ik allemaal zal meemaken. Weltrusen alvast voor jullie en tot schrijfs.

  • 16 Februari 2012 - 16:34

    Bea:

    Elly,

    Ik geniet van je verhalen en zie de gebeurtenissen helemaal voor me. Ik zie dat je het gezellig hebt, veel dingen mee maak maar mis je wel. Dinsdag geen repetitie maar ik kom wel naar de Berg om je even uitgebreid te knuffelen.(hopelijk ben jij er dan ook)

    Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Studiereis

Studiereis engels in Canterbury

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2012

New York dag 9 laatste dag

08 Mei 2012

New York dag 8

07 Mei 2012

New York dag 7

07 Mei 2012

New York dag 6

05 Mei 2012

New York dag 5
Elly

Studiereis Canterbury

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 20729

Voorgaande reizen:

29 April 2012 - 09 Mei 2012

New York

12 Februari 2012 - 17 Februari 2012

Studiereis

22 Juli 2012 - 30 November -0001

Java

Landen bezocht: