New York dag 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Elly Noordover - WaarBenJij.nu New York dag 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

New York dag 1

Door: ellynoordover

Blijf op de hoogte en volg Elly

01 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

's Morgens moest Ton nog inpakken; dat duurde 10 minuten. De grote gouden koffer kwam maar half vol; goed zo. Hans en Alice waren net zo prettig gespannen als wij! Joepie, we gáán! Big Apple, here we come!
Vliegen met KLM is wel zo prettig; alles verliep heel rustig en op tijd. We hadden plaatsjes aan het raam en achter elkaar. De verzorging was uit de kunst. Onderweg werden we verwend met nootjes, allerlei drankjes, een warme maaltijd, een koninginnedag-chocolaatje, zelfs een ijsje tussendoor en een keer een pizzapunt. We hadden ieder een eigen tv-schermpje in de stoel vóór je om films te kijken en de vlucht te volgen, superhandig. Onze vlucht duurde 7 uur en het was zo helder buiten dat je echt kon volgen hoe we over de wereld vlogen; engeland, ierland, de oceaan, canada, zo richting New York. Fantastisch; maar ook weer eng. Mijn angst speelde op aan het eind van de vlucht; het liefst ging ik gewoon op de fiets.
Op JFK hebben we een poosje in de rij gestaan over een yellow cab. De onze kon ons alle 4 hebben en nog beter; kon onze koffers allemaal kwijt. Onze taxichauffeur kwam uit India en had familie en een huisje in Punjaap (of hoe schrijf je dat) Hij loodste ons akkereerst door Queens. Queens heeft allemaal vrijstaande huisjes met een eigen minituintje + hekwerk erom heen. Bijna allemaal dezelfde bouw, maar anders geschilderd en vorm gegeven. Schattig om te zien, maar veel vergane glorie. De weg was slecht onderhouden en er lag veel troep aan de kant van de snelweg. Wat is Nederland dan een proper landje! De rit ging dwars door Queens naar Brooklyn, naar ons hotel. Hartstikke leuk om vanuit de taxi de stad voorbij te zien glijden. Je komt ogen te kort. De wijk waar ons hotel staat is weer heel anders dan Queens; hier geen vrijstaande maar rijtjes-huizen en véél groen. Bomen langs de wegen en voor de huizen. Alle huizen hebben een trap naar de voordeur(en) en zijn 3 of 4 hoog. Overal zien je ijzeren brandtrappen voor de huizen met aan het eind zo'n trekladdertje. Sommigen ogen héél onbetrouwbaar, anderen spinternieuw. Gauw onze spullen in het hotel onderbrengen en dan de straat op. Veel plannen hebben we niet. De dag is extra lang omdat we 7 uur in tijd zijn versprongen, maar we voelen het wel; de vermoeidheid slaat toe. We wandelen op ons gemak door Brooklyn. We genieten van het straatbeeld en van de winkeltjes en zoeken ondertussen een restaurantje. Dat vinden we natuurlijk; Build your own Burger! Nou dat doen we. We bouwen allemaal onze eigen Burger door op de geplastificeerde menukaart alles aan te kruisen met een vetkrijtje wat we willen. Welk vlees, hoe gebakken, welk brood, toppings, sauzen, bijgerechten enz. Ik eet voor het eerst in mijn leven "jak". Welldone. Het is heerlijk en helemaal niet "jakkes". Na afloop doen we met z'n vieren nog een pruttelpotje koffie dat op tafel gezet wordt. Helemaal leuk allemaal. Daarna zakken we een beetje in; de dag was alng en de indrukken groots. We slenteren terug naar het Holliday Inn en beginnen aan onze eerste slaapje in New York!

• 01 Mei 2012 - 10:48

Monica:

nou dat klinkt goed,allemaal!hopelijk hebben jullie een goeie nacht gemaakt en geen last van het tijdsverschil,hier vanmorgen onweer en buien,maar nu weer droog,veel plezier,voor jullie alle 4!

• 01 Mei 2012 - 10:49

Suzanne Clarijs:

Leuk om je zo te volgen! Veel plezier!!!

• 01 Mei 2012 - 10:50

Tanja:

Wat is 'Jak' zo vraag ik mij af na het geweldige verslag! Wat leuk om het door jouw ogen te zien. Bij queens zag ik gelijk de omgeving van 'Ugly Betty' voor me, dat zag er zo uit met die hekjes enzo. En Brooklyn, west side story came to mind! :) Ik verheug me op je volgende verslagen!! Veel plezier!! xx

• 01 Mei 2012 - 12:11

Ellen Looijs:

Zo de volgende reis alweer, have fun, mijn verhalen hoor je nog wel:)

• 01 Mei 2012 - 19:21

Annelies:

Geweldig die verslagen...morgen weer 1?? Ja toch?