New York 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Elly Noordover - WaarBenJij.nu New York 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Elly Noordover - WaarBenJij.nu

New York 2

Door: ellynoordover

Blijf op de hoogte en volg Elly

02 Mei 2012 | Verenigde Staten, New York

New York dag 2
Na een nachtje in het meer dan comfortabele HI-bed was ik om half 4 voor het eerst wakker. Ja ja,langer slapen werkt niet echt. Na veel gedraai en gezucht zat ik lekker vroeg achter de laptop om te bloggen. Het ontbijt zouden we om 9 uur doen, maar Hans en Alice waren ook veel eerder klaarwakker en dus gingen we eerder naar het restaurant. Het ontbijt viel helemaal niet tegen; er was van alles voor verwende Europese gasten; croissants, brood om te roosteren en allerlei zoete broodjes (met chocola, fondant, creme enz), hamburgers, gebakken eieren, pannenkoekjes, yoghert, melk en vooral héél véél koffie. En dit alles in xxx-large. Het kan niet op hier. Tijdens het ontbijt maakten we plannen. Omdat de verwachting slecht was (100% regen) wilden we naar Manhatten, Times Square, omdat je daar allerlei zaken binnen kunt duiken. Dus gingen we naar de metro. Een weekabonnement kost 29 dollar en dan mag je met de subway, busses, boats enz. Het hotel ligt dichtbij Court street subway. Een koopje dus. Na een lange rit in de metro stapten we op Broadway uit. Verbazing. Verbijstering. Sprakeloosheid. Je kijkt je ogen uit. Al die tijd zit je onder de grond en ineens sta je tussen torenhoge flatgebouwen, enorme neonreclames, krioelende mensen, sirenes, etensgeuren en herrie. Onvoorstelbaar. Alles schreeuwt je tegemoet. Mensen drommen om je heen, spreken je aan (touristbus? taxi?), overal verspringen reclames en wordt je aandacht getrokken. Times Square is overweldigend. Overal musical-reclames tussen bekende en onbekende winkels, grote gele schoolbusses, taxi's, badderende duifjes, politiebewaking, fotograferende touristen, gebutste personenauto's en chique limo's. Er staan mensen geld te verdienen aan het vasthouden van een reclamepaal met een richtingaanwijzing! En wat doe je dan? Eerst vergapen, daarna....shoppen! Disney-shop met wanden vol knuffels, horlogezaken met de nieuwste snufjes, sportzaken vol hippe sportartikelen, schoenen, gadgets en heerlijkheden. Tussendoor namen we bij Fridays (een soort emmer) koffie. Groot groter, grootst is de leuze van NY. Miniwinkeltjes met honderden hoedjes en sjaals, mega-sores met soms maar één artikel: b.v. de M&Ms-store. Wel eens witte M&Ms gezien? Ik nu wel. Je kan een je favoriete kleur zelf scheppen; al is het pimpelpaars, alles is er.We lunchten in Planet-Hollywood waar we gebruik maakten van happy hour! Dat betekende niet één vaas cola, maar twéé. Niet één regenton water, maar twéé. En na afloop héél lang plassen. Natuurlijk gebeurde er ook nog iets spannends; er kwamen 3 ambulances 2 politiewagens en wel 4 brandweerwagens met loeiende sirenes hihg speed op Broadway aan. Ik zei nog; jeetje, wie heeft verklapt dat we hier zijn? Bleek dat er in de subway iets was gebeurd. We besloten voorlopig even niet ondergronds te gaan. Geen punt hoor.We zwalkten langs allerlei musicals, politie te paard, winkels met een reuzenrad binnen!! en Willy-Wonka snoepgoed totdat we midden op Times Square besloten om zeker weten van de week kaartjes te kopen voor een goeie Broadway-show. Nu nog even niet. Zoals het echte dare-devils betaamd hebben we toch de metro genomen. We wilden nog naar Brooklyn down town om lekker op een terras te zitten. Want al is Manhattan nog zo geweldig; er is geen terras te vinden; alles is binnen. De gebouwen zijn te hoog voor de zon en de stoepen te vol voor bediening. Dat metroritje duurde iets langer dan gepland; we gingen heen en weer. Maar de uitkomst was alles waard; een prima terras met prima bediening en prima bier en rosé! poost! Op New York! Uiteindelijk hebben we in de buurt van het Holliday Inn gedineerd. Een sportcafé met voor iedere klant zijn eigen flatsceen. Er was honkballen. Ik ben nu weer op de hoogte van alle spelregels dankzij Alice. En dat komt goed uit; morgenavond gaan we naar de New York Yankees! Yeah! Daar heb ik super zin in, ik heb nu een paar spelers close-up gezien. Helemaal niet onaardig. Ik hou jullie op de hoogte.

• 02 Mei 2012 - 06:01

Ellen Looijs:

Klinkt geweldig.
    En echt he, alles is extra extra groot in america.
    ben benieuwd naar je volgende verhaal, hier nog lekker een weekje vrij, morgen met Marijn naar Den Haag voor haar verjaardag. groetjes aan alle vier.

• 02 Mei 2012 - 06:25

Monica:

zo,ben weer helemaal bij!dorst zullen jullie niet lijden!veel plezier!

• 02 Mei 2012 - 11:47

Ellen Ooms:

Hoi Elly!!
    Voor een aan huis gekluisterde manke, is het lezen van je reisverslag een welkome afleiding!!
    Ben stiekum jaloers!!
    Geniet ervan!!...enne die gouden koffer komt wel vol!!!

Dikke kus Ellen

• 02 Mei 2012 - 19:20

Lyda Van Der Meer.:

Leuk om op de hoogte te zijn van je vakantie.Er gebeurt van alles,lekker genieten heel veel plezier met elkaar.